Η ικανοποίηση του να μην είσαι ικανοποιημένος


‘’Είμαι χαρούμενος , είμαι ικανοποιημένος’’ σκέφτηκα και κοίταξα γύρω μου , θαυμάζοντας τι έχω καταφέρει έως τώρα .’’ Ίσως να μπορούσα περισσότερα , ίσως να μπορώ , αλλά είμαι καλά , είμαι χαρούμενος , είμαι ικανοποιημένος’’ σκέφτηκα και συνέχιζα να συζητάω με την παρέα μου για πράγματα ανούσια και καθημερινά .
Όπως είπε και ένας απο τους αγαπημένους μας κυνικούς του 21ου αιώνα(20ου για να είμαστε ακριβείς ) , ούτε φιλόσοφος , ούτε στοχαστής , ανάγκη θα χαρακτήριζε τον εαυτό του , στην καλύτερη, «Τι είναι η ευτυχία ; Είναι ακριβώς το σημείο πριν νιώσεις την ανάγκη για περισσότερη ευτυχία». Και έτσι απλά , μέσα σε μια πρόταση τύλιξε και παρουσίασε την νόημα και τον μεγαλύτερο προβληματισμό της ανθρώπινης ύπαρξης .Μαθαίνουμε να είμαστε ικανοποιημένοι και ευτυχισμένοι με τα λίγα , με τα «καλα» , επειδή ίσως δεν μπορούμε να αποκτήσουμε τα καλύτερα , ίσως ο τρόπος σκέψης μας δεν εκτείνεται πέρα του « εντάξει μωρέ , καλά τα πήγα» , όμως έτσι πάντα δημιουργείται ένα κενό , είτε συνειδητά είτε υποσυνείδητα , το οποίο μας φθείρει και αρνούμενοι να κυνηγήσουμε το κάτι παραπάνω ,επειδή φοβόμαστε τις επιπτώσεις και τις δυσχέρειες, μένουμε στάσιμοι . Πρέπει όμως να καταλάβουμε ότι αυτή είναι η φύση μας , είμαστε ανικανοποίητοι γιατί επιδιώκουμε περισσότερα και επιδιώκουμε περισσότερα επειδή είμαστε ανικανοποίητοι , ίσως η μεγαλύτερη κατάρα αλλά και ευτύχημα για τον άνθρωπο.
Την επόμενη , λοιπόν , φορά που θα έχεις μια μέτρια επίδοση , την επόμενη φορά που το αποτέλεσμα αν και αποδεκτό , θα είναι κατώτερο του επιθυμητού , μη συμβιβαστείς , μην επαναπαυθείς βασιζόμενος στη σκέψη ‘’ καλά τα πήγα’’ που έχει καταστρατηγήσει την ανθρώπινη πρόοδο ,μη δεχθείς να στερήσεις από τον εαυτό σου τη δυνατότητα να γίνεις σπουδαιός και ,ίσως , ποιός ξέρει , καταλήξεις και ευτυχισμένος .

μέλος του Logicalistico

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις